レンタルオフィス運営の株式会社イーシエンス

秋葉原のレンタルオフィス

レンタルオフィスのご予約・お問合せは03-3864-7333


1週間無料キャンペーン
士業開業パック
Q&A
バーチャルオフィス
秘書代行サービス
税理士紹介税理士顧問料無料

Q&A

簡単ではございますが、よくある質問を掲載します
Here are some simple but frequently asked questions

その他ご質問がございましたら、メールでお問い合わせください
For any other questions, please email

 メールでのお問い合わせは、こちら
For inquiries by e-mail, click here

Q:外国人 利用可能?
Is it available for foreigners?

A:外国人 利用可能
Available to foreigners

Q:ビザは取得できますか?
Can I get a visa?

A:「経営ビザ」が取得可能
Management visa” can be obtained

ビザ取得専門家を紹介可能
Visa acquisition specialist can be introduced

Q:利用時間は何時から何時までですか?
What are the operating hours?

A:24時間365日いつでもご利用いただけます
Available 24 hours a day, 365 days a year

Q:どうすれば契約できる?
How can I sign a contract?

A:内覧(内見・現地確認)必須
Preview (introspection/on-site confirmation)required

内覧 予約必要
Viewing Reservation required

【運営事務所営業時間】
平日 10時~17時

[Management office business hours]
Weekdays 10:00-17:00

 メールでのお問い合わせは、こちら
For inquiries by e-mail, click here

Q:契約時 必要書類は?
What documents are required when signing a contract?

A:以下の書類
The following documents

【必要書類】
印鑑登録証明書
住民票
身分証明書
個人(利用者) 印鑑
【Required documents】
Seal registration certificate
Certificate of residence
Identification
Individual (user) seal

Q:初期費用はいくら?
How much is the initial cost?

A:【初期費用】
保証金+当月分利用料 のみ
例)HP記載金額×2=初期費用目安
イーオフィスAKIBA2番館 66号室 34,980円
31,800+34,980=66,780円
Security deposit + usage fee for the current month only
Example) Amount listed on HP x 2 = Estimated initial cost
E-office AKIBA Building 2, Room 27 34,980yen
31,800+34,980=66,780 yen

Q:日割り計算はできますか?
Can it be prorated?

A:当月分利用料…日割り可
Usage fee for the current month: Prorated per day

Q:デポジットは返金可能ですか?
Is the deposit refundable?

A:デポジット…6か月以上利用の場合、返金対象
Deposit…Refundable if used for 6 months or more

デポジット…6か月未満利用の場合、返金不可
Deposit…Non-refundable if used for less than 6 months

退去時費用…1万円(保証金から差し引き)
Moving out fee: 10,000 yen (deducted from security deposit)

Q:退去したい場合はどうすればよいですか?
What should I do if I want to move out?

A:退去:1か月前申告必須
Moving out: 1 month advance notice required

Q:利用料金はいつ支払えばよいですか?
When do I pay the usage fee?

A:利用料請求…毎月20日
支払い日…毎月末日まで
Usage fee billing: 20th of every month
Payment date: By the last day of every month

例)12月分利用料請求…11月20日
12月分利用料支払い日…11月31日まで
Example) Billing for 12 minutes usage fee…November 20th
Usage fee payment date for December: Until November 31

Q:利用料金が支払われなかった場合はどうなりますか?
What happens if the usage fee is not paid?

A:利用料未納…即強制退去 注意
Non-payment of usage fee... Immediate deportation Note

Q:支払い方法を教えてください
How do I pay?

A:支払い方法…弊社指定口座へ振り込み
Payment method: Transfer to our designated account

海外からの送金も可能
Remittances accepted from overseas

現金払い…管理事務所でお支払いいただけます
cash payment:Payment can be made at the management office

その他ご質問がございましたら、メールでお問い合わせください
For any other questions, please email

 メールでのお問い合わせは、こちら
For inquiries by e-mail, click here

レンタルオフィス  https://www.esience.co.jp
バーチャルオフィス https://www.esience.co.jp/virtual/
秘書代行サービスサイト https://www.esience.co.jp/secretary/
税理士紹介サイト https://www.esience.co.jp/tax/
株式会社イーシエンス
運営事務所 東京都千代田区神田平河町1番地 第3東ビル5F
電話 03-3864-7333
FAX 050-6868-4281